تحصیل در ترکیه, دانشگاه ها

دانشگاه بیلگی استانبول

دانشگاه بیلگی استانبول-موسسه آتیلا بورس-atilabors.com

آنچه در این مقاله خواهید خواند

دانشگاه بیلگی استانبول

دانشگاه بیلگی (Istanbul Bilgi Üniversitesi) یکی از دانشگاه‌های خصوصی ترکیه است که در سال 1996 توسط مؤسسه بیلگی در شهر استانبول تأسیس شده است. دانشگاه بیلگی به‌عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌های خصوصی استانبول در حال حاضر دارای 6 دانشکده، 5 مدرسه، 5 مؤسسه، 3 مدرسه حرفه‌ای و 200 برنامه آموزشی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری می‌باشد. همچنین 18 هزار دانشجو در حال تحصیل در این دانشگاه بوده و حدود 1000 نفر هیئت‌علمی نیز امور آموزشی را به عهده دارند. تاکنون حدود 30 هزار نفر از دانشگاه بیلگی استانبول فارغ‌التحصیل شده‌اند.

دانشگاه بیلگی-موسسه آتیلا بورس-atilabors.com

آموزش در دانشگاه بیلگی استانبول

دانشگاه بیلگی در سال 1996 توسط بنیاد آموزشی بیلگی در شهر استانبول تأسیس گردید. این دانشگاه در حال حاضر مشتمل بر 4 پردیس به نام‌های پردیس Kuştepe، پردیس Dolapder، پردیس Santralistanbul و پردیس Kozyatağı می‌باشد. این 4 پردیس درمجموع دارای 206 هزار مترمربع مساحت هستند.

هدف دانشگاه بیلگی که تاکنون 21 سال فعالیت و خدمات آموزشی مفید ارائه نموده، این است که کیفیت آموزشی – پژوهشی خود را به بالاترین سطح ممکن ارتقاء داده و به یکی از بهترین و ایده‌آل ترین دانشگاه‌های جهان تبدیل شود.

دانشگاه بیلگی روابط و همکاری‌های گسترده‌ای با بهترین دانشگاه‌های جهان دارد و از طریق عضویت در برنامه‌های تبادلی مانند اراسموس به مبادله دانشجویان با برترین دانشگاه‌های اروپا و آمریکا می‌پردازد‌.

این دانشگاه توسط اعضای هیئت‌مدیره اداره و سازمان‌دهی می‌شود. یکی از وظایف مهم هیئت‌مدیره، انتخاب ریاست دانشگاه می‌باشد. مسئولیت اصلی ریاست دانشگاه نیز تعیین اهداف، راهبردها و استراتژی‌ها و تأیید بودجه سالانه دانشگاه می‌باشد. هیئت‌مدیره هر چهار سال یک‌بار ریاست دانشگاه را انتخاب نموده و همچنین بخشی از مسئولیت‌های دانشگاه با نظر و رأی این هیئت به دانشکده‌ها، مرکز پشتیبانی دانشجویان و بخش‌های اداری سپرده می‌شود.

رنکینگ دانشگاه بیلگی-موسسه آتیلا بورس-atilabors.com

دانشکده‌های دانشگاه بیلگی استانبول

دانشکده‌های دانشگاه بیلگی استانبول به شرح ذیل می‌باشند:

  • دانشکده اقتصاد و علوم اداری
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده ارتباطات
  • دانشکده مطالعات حرفه‌ای
  • دانشکده فنی
  • دانشکده هنر و علوم
  • برنامه‌های تحصیلات تکمیلی
  • مدرسه فارغ‌التحصیلی

همچنین ازجمله رشته‌های تحصیلی دانشگاه بیلگی که در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می‌شوند می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود:

رایانه، مدیریت، اقتصاد، جامعه‌شناسی، روانشناسی، علوم سیاسی، تاریخ، ادبیات تطبیقی، روابط مردم، روابط بین‌الملل، امور مالی بین‌المللی، موسیقی، ریاضیات، سینما – تلویزیون، نظام‌های ارتباط رسانه‌ای، تبلیغات، روزنامه‌نگاری تلویزیون، هنرهای صحنه و نمایش، طراحی ارتباط بصری و مدیریت عمومی.

شهریه دانشگاه بیلگی-موسسه آتیلا بورس-atilabors.com

امکانات دانشگاه بیلگی استانبول

دانشگاه بیلگی در کنار امکانات علمی – آموزشی، امکانات رفاهی بسیاری را نیز در اختیار دانشجویان خود قرار می‌دهد که در این بخش به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

کتابخانه و موزه: این دانشگاه دارای سه کتابخانه است که در پردیس‌های Kuştepe،Dolapdere و Santral واقع شده‌اند. کتابخانه دانشگاه بیلگی مرجع و منبع بسیار خوبی جهت رفع نیازهای آموزشی و پژوهشی دانشگاه می‌باشد. کتابخانه مجازی دانشگاه دارای بیش از 357 هزار e – book، حدود 58 هزار نشریه الکترونیکی، 110 پایگاه داده الکترونیکی و دانشنامه است‌. دانشجویان و محققان می‌توانند در داخل دانشگاه و یا از راه دور به‌تمامی این منابع و اطلاعات دسترسی پیدا کنند.

ازجمله دیگر امکانات دانشگاه بیلگی استانبول می‌توان به موزه هنرهای معاصر این دانشگاه به نام Santralistanbul اشاره نمود که در سال 2007 تأسیس و در پردیس Santralistanbul واقع شده است. هرساله غرفه‌ها، همایش‌ها و سمینارهای مختلفی در این موزه برگزار می‌شود.

امکانات تغذیه و اسکان: خوابگاه‌های دانشگاه بیلگی استانبول بسیار مجهز و دارای اتاق‌های یک نفره و دونفره هستند. این خوابگاه‌ها ظرفیت اسکان تعداد زیادی دانشجوی دختر و پسر را دارند و در پردیس‌های دانشگاه واقع شده‌اند.

دانشگاه بیلگی استانبول-تحصیل در ترکیه-atilabors.com

دانشجویان می‌توانند انواع غذاهای سالم، باکیفیت و درعین‌حال ارزان را از رستوران‌ها، غذاخوری‌ها و کافه‌تریاهایی که در سراسر دانشگاه پراکنده شده‌اند تهیه نمایند.

امکانات و فعالیت‌های ورزشی: ازجمله امکانات ورزشی این دانشگاه می‌توان به باشگاه‌های بدن‌سازی و ایروبیک، زمین‌های تنیس، والیبال، بسکتبال و فوتبال، استخرهای روباز و سرپوشیده و … اشاره نمود.

همچنین مسابقات ورزشی بسیاری در این دانشگاه برگزار می‌شوند که برندگان به رقابت‌ها و مسابقات سطح کشوری راه می‌یابند. دانشگاه بیلگی استانبول در زمینه‌های ورزشی موفقیت‌ها و افتخارات بسیاری را کسب نموده است.

انجمن‌های دانشجویی: در دانشگاه بیلگی انتخاب دانشجویان نمونه به عهده اتحادیه دانشجویی می‌باشد. این اتحادیه حق مداخله و اظهارنظر درباره امور و مسائل دانشگاه را دارد.

همچنین دانشگاه بیلگی استانبول دارای انجمن‌های دانشجویی بسیاری است که هر یک در زمینه‌ای فعالیت می‌کنند. این انجمن‌ها رویدادها و برنامه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، تفریحی و … را سازمان‌دهی می‌کنند که به‌عنوان نمونه می‌توان به انواع فستیوال‌ها اشاره نمود.

شهریه دانشگاه بیلگی استانبول-موسسه آتیلا بورس-atilabors.com

 

رتبه‌بندی دانشگاه بیلگی استانبول

دانشگاه بیلگی که یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های خصوصی ترکیه است رتبه 1878 را در میان بهترین دانشگاه‌های جهان در سال 2019 به خود اختصاص داده و در میان برترین دانشگاه‌های ترکیه نیز دارای رتبه 35 می‌باشد.

این دانشگاه در رده دانشگاه‌های مشروط وزارت علوم ایران قرار دارد. بدین معنی که دانشگاه مورد تأیید وزارت علوم ایران نمی‌باشد ولی مدرک آن می‌تواند تحت شرایطی مورد تأیید قرار بگیرد.

در حالت کلی اگر پس از پایان تحصیلات در ترکیه قصد مراجعت و ادامه تحصیل یا اشتغال در ایران را دارید دانشگاه بیلگی استانبول گزینه مناسبی برای شما نمی‌باشد.

شهریه دانشگاه بیلگی استانبول-تحصیل در ترکیه-atilabors.com

پروسه اخذ پذیرش از دانشگاه بیلگی استانبول

جهت اخذ پذیرش از دانشگاه بیلگی، باید در آزمون YOS این دانشگاه شرکت و نمره حدنصاب را کسب نمایید. همچنین برای برخی رشته‌ها می‌توانید از طریق شرط معدل اقدام نمایید و نیازی به شرکت در آزمون نمی‌باشد.

ازآنجایی‌که زبان‌آموزشی در این دانشگاه ترکی است همه دانشجویان بین‌المللی موظف به ارائه مدرک زبان TOMER به دانشگاه هستند.

دانشگاه بیلگی به‌عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌های خصوصی استانبول دارای شهریه‌های بالایی است که بایستی به هنگام انتخاب دانشگاه این نکته را نیز مدنظر قرار دهید.

موسسه آتیلا بورس

شهریه سالیانه (YILLIK ÜCRETLERİ) 
 
دانشگاه خصوصی بیلگی (شهر استانبول) 
 
LİSANS PROGLAMLARIYILLIK ÜCRETİatila ÖZEL BURSU 
 
TÜRKÇE(HEMŞİRELİK) پرستاری8100 $3800 $ 
TÜRKÇE(FİZYOTERAPİ) فیزیوتراپی8100 $3800 $ 
TÜRKÇE(PSİKOLOJİ) روانشناسی8100 $3800 $ 
İNGİLİZCE(MİMARLIK) معماری9750 $3800 $ 
İNGİLİZCE(ENDÜSTRİ TASARIM) طراحی صنعت9750 $3800 $ 
İNGİLİZCEمهندسی ساختمان (İNŞAAT MÜH.)9750 $3800 $ 
İNGİLİZCEمهندسی کامپیوتر (BİLGİSAYAR MÜH.)9750 $3800 $ 
İNGİLİZCE مهندسی برق الکترونیک (ELEKTRİK ELEKTRONİK MÜH.)9750 $3800 $ 
İNGİLİZCE ژنتیک و مهندسی زیست‌شناسی (GENETİK VE BİYOMÜHENDİSLİK)9750 $3800 $ 
İNGİLİZCEمهندسی صنایع (ENDÜSTRİ MÜH.)9750 $3800 $ 
İNGİLİZCEمهندسی مکانیک (MAKİNA MÜH.)9750 $3800 $ 
İNGİLİZCEتجارت بین‌الملل (ULUSLARARASI TİCARET)8100 $3800 $ 
TÜRKÇE/İNGİLİZCEسینما و تلویزیون (SİNEMA VE TELEVİZYON)8100 $3800 $ 
İNGİLİZCE(TURİZM VE OTEL İŞLETMECİLİĞİ) جهانگردی و هتل داری8100 $3800 $ 
İNGİLİZCEهنرهای آشپزی (GASTRONOMİ VE MUTFAK SANATLARI)8100 $3800 $ 

 

آنچه در این مقاله خواهید خواند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *