تحصیل در ترکیه, دانشگاه ها

دانشگاه بیلیم ترکیه

دانشگاه بیلیم ترکیه-آتیلا بورس-atilabors.com

آنچه در این مقاله خواهید خواند

دانشگاه بیلیم ترکیه

دانشگاه بیلیم ترکیه (Bilim University) در تاریخ 28 مارت ۲۰۰۶ (8/فروردین 1385) توسط بنیاد قلب و عروق ترکیه تأسیس شد. پذیرش دانشجوی خارجی در این دانشگاه بر اساس معدل دیپلم و پیش‌دانشگاهی است که معدل دیپلم و پیش‌دانشگاهی باید بیشتر از ۱۵ باشد و برای رشته پزشکی باید بالای ۱۸ باشد.

دانشگاه بیلیم آنتالیا

دانشگاه بیلیم ترکیه-آتیلا بورس-atilabors.com

درباره دانشگاه بیلیم

این دانشگاه با توجه به اینکه متعلق به بنیاد قلب و عروق ترکیه می‌باشد از اساتید به نام و شاخص ترکیه بهره‌مند می‌باشد و با داشتن شش کلینیک درمانی بزرگ در استانبول بعد از دانشگاه آجی بادام در رده دوم قرار دارد. دانشگاه دمیروغلو بیلیم کشور ترکیه در تاریخ 28 مارس 2006 توسط بنیاد قلب و عروق ترکیه شده در شهر استانبول تأسیس شده است.

هدف این دانشگاه، استفاده از تمامی امکانات برای تعلیم و تربیت جوانان صادق، اصولگرا و متمدن در راستای تحقیق و توسعه، همگام با عشق، برادری و علم می‌باشد. همچنین، این دانشگاه قصد دارد افرادی سازشگر، با اعتمادبه‌نفس و حلال مسائل و مشکلات درزمینه دانش، تجربه و سلامت تحویل جامعه دهد که قادر به رقابت در عرصه ملی و بین‌المللی هستند.

رسالت این دانشگاه تهیه و ارائه انواع کمک‌های مادی و معنوی برای آموزش و یادگیری لازم به‌منظور ایجاد یک نیروی انسانی در زمینه سلامت است که آشنا و مأنوس به مشکلات سلامتی عصر جدید باشد و از آن استقبال کند و آگاهی کافی در مورد محیط اطراف خود داشته باشد.

دانشگاه بیلیم ترکیه-موسسه آتیلا بورس-atilabors.com

دانشکده پزشکی دانشگاه بیلیم

 با تکیه بر تجربه 30 ساله بیمارستان‌های نایتینگیل فلورانس، دانشگاه بیلیم توانسته است به یک مرکز شبیه‌سازی پزشکی ترکیبی دسترسی پیدا کند که این امر سبب افزایش درصد قبولی دانشجوهای پزشکی در آزمون تخصصی به 70 درصد شده است. روش تدریس در این مراکز به این شکل است که به ازای هر 2 دانشجو یک استاد و همچنین به ازای هر دانشجو 7 تخت وجود دارد.

با توجه به گزارش بنیاد مؤسسات آموزش عالی که با عنوان «مؤسسات آموزش عالی 2018» منتشر شد، دانشگاه بیلیم در میان دانشگاه‌های خصوصی که بر روی آینده دانشجویان خود سرمایه‌گذاری و هدف‌گذاری می‌کنند رتبه 7 ام و در میان دانشگاه‌های دارای دانشکده پزشکی رتبه 3 ام را کسب کرده است.

 هدف اصلی پزشکی این است که به همه مردم خدمت کند تا زندگی سالم‌تر و شادتری داشته باشند، بنابراین پزشکی برای کسی که آن را به عهده می‌گیرد، مسئولیتی فراتر از حرفه است. این حرفه باعزت مقدس که شامل عشق، احترام و از همه مهم‌تر اعتماد است، نیازمند رویکرد حرفه‌ای، دانش دقیق و پیگیری‌های حرفه‌ای در چارچوب اصول اخلاقی است. پزشکی در مرحله اول، یک انتخاب فداکارانه است. دانشکده پزشکی این دانشگاه، توانسته است با کمک مداوم و پویای دانشجویان و با تکیه بر علم و فناوری، پزشکانی با آینده و تفکری روشن تحویل جامعه دهد.

464 پزشک که تا امروز از دانشکده پزشکی دانشگاه بیلیم فارغ‌التحصیل شده‌اند، در امتحانات تخصصی پزشکی تا 70٪ موفقیت کسب کرده‌اند و همگی شغل خود را برای تبدیل‌شدن به متخصص ادامه می‌دهند.

دانشگاه بیلیم که به‌عنوان یک مرکز بهداشت تأسیس شد، دارای دانشکده‌های “روانشناسی” و “زیست‌شناسی مولکولی و ژنتیک” در دانشکده علوم و نامه‌ها است.

علاوه بر این، از کشورهای اروپایی که با آن‌ها قرارداد دارند، هرسال دانشجویان Erasmus به این دانشگاه می‌آیند و دانشجویان دانشگاه بیلیم (برای یک یا دو ترم) با مراجعه به دانشگاه‌های کشورهای اتحادیه اروپا که با آن‌ها قرارداد بسته‌اند، این فرصت را دارند که بافرهنگ‌های مختلف آشنا شوند. در این زمینه، این دانشگاه با مشارکت فرهنگ‌های مختلف فرصتی برای نشر دانش علمی فراهم کرده است.

 دانشکده پزشکی دانشگاه بیلیم دارای چهار بخش است. 40 دانشجو در گروه‌های فیزیوتراپی و توان‌بخشی، تغذیه و رژیم غذایی و مامایی و 30 دانشجو در بخش مدیریت بهداشت مشغول به تحصیل هستند. علوم پزشکی پایه و دوره‌های حرفه‌ای به‌صورت تئوری و عملی تدریس می‌شود.

شهریه دانشگاه بیلیم ترکیه-موسسه آتیلا بورس-atilabors.com

برنامه‌های کارشناسی ارشد دانشگاه بیلیم

  • برنامه کارشناسی ارشد روانشناسی
  • برنامه کارشناسی ارشد روانشناسی کاربردی (بالینی)
  • برنامه تحصیلات تکمیلی مدیریت مؤسسات بهداشتی

موسسه آتیلا بورس

شهریه سالیانه ( YILLIK ÜCRETLERİ )
دانشگاه خصوصی بیلیم (شهر استانبول)
LİSANS PROGLAMLARIYILLIK ÜCRETİATILA ÖZEL BURSU
Türkçe(Tıp) پزشکی18500 $9500 $
Türkçe(Fizyoterapi) فیزیوتراپی6500 $2500 $
Türkçe(Hemşirelik) پرستاری6500 $2500 $
Türkçe(Anestezi) بیهوشی6500 $2500 $
Türkçe(Moleküler Biyoloji Ve Genteik) رشته ژنتیک6500 $2500 $
Türkçe(Psikoloji) روانشناسی6500 $2500 $

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *