تحصیل در ترکیه, دانشگاه ها

دانشگاه یدی تپه

دانشگاه یدی تپه-آتیلا بورس-atilabors.com

آنچه در این مقاله خواهید خواند

دانشگاه یدی تپه

دانشگاه یدی تپه (Yeditepe) یکی از دانشگاه‌های خصوصی ترکیه واقع در شهر استانبول است. این دانشگاه در سال 1996 توسط بنیاد آموزش و فرهنگ استانبول تأسیس گردید‌‌. هدف دانشگاه Yeditepe که مدعی است یکی از 27 دانشگاه بزرگ ترکیه می‌باشد، بر پایه تربیت و آموزش دانشجویان و ارائه افرادی روشنفکر، خلاق و معتقد به آرمان‌های سکولاریسم که درزمینه پیشرفت هرچه بیشتر جامعه و پاسخگویی به نیازهای جهان مدرن فعالیت و تلاش می‌کنند قرار گرفته است. به همین دلیل دانشگاه یدی تپه، برنامه‌های آموزشی خود را منطبق با اهداف خود و تحولات سریع قرن 21 پیش می‌برد.

دانشگاه یدی تپه-آتیلا بورس-atilabors.com

 درباره دانشگاه یدی تپه

دانشگاه یدی تپه استانبول کاملاً خصوصی است و از طرف خزانه‌داری ترکیه هیچ‌گونه حمایت مالی از آن نمی‌شود. همان‌طور که در بخش قبل اشاره نمودیم، این دانشگاه توسط بنیاد آموزش و فرهنگ‌ استانبول تأسیس شده و ازلحاظ تمامی هزینه‌های مالی نیز کاملاً تحت حمایت این بنیاد می‌باشد.

این دانشگاه تسهیلات خاص چون بورسیه‌های تحصیلی را به دانشجویان ارائه می‌دهد. میزان شهریه‌ها نیز طبق رشته، مقطع تحصیلی و برخی فاکتورهای دیگر، متغیر بوده و با بالا رفتن مقطع تحصیلی افزایش می‌یابد.

سایت دانشگاه

 محوطه دانشگاه یدی تپه

پردیس اصلی دانشگاه یدی تپه در بخش آسیایی شهر استانبول و در Kayisdagi واقع شده و بیشتر بخش‌های دانشگاه در آن قرار دارند. پردیس Kayisdagi دارای فضای ساختمان به مساحت 236000 مترمربع بوده و فضای باز آن نیز 125000 مترمربع می‌باشد.

نماد دانشگاه Yeditepe یک عقاب دو سر است که سمبل زنان و مردان قدرتمند می‌باشد. ارتفاع ورودی آن 22 متر بوده و معماری زیبای دوران سلجوقی زینت‌بخش نقاط مختلف این دانشگاه می‌باشد.

بیمارستان‌های دانشگاه یدی تپه و همچنین دانشکده دندانپزشکی آن خارج از پردیس اصلی و در قسمت آسیایی شهر واقع شده‌اند.

پردیس اصلی دانشگاه Yeditepe یا همان پردیس Kayisdagi درمجموع دارای 319 کلاس درس، 32 آزمایشگاه کامپیوتر، 22 سالن سخنرانی، دو استودیوی تخصصی عکاسی، 74 آزمایشگاه تخصصی برای رشته‌های هنری، معماری، ارتباطات، دانشکده‌های علوم و مهندسی است.

دانشگاه یدی تپه ترکیه-آتیلا بورس-atilabors.com

 آموزش در دانشگاه یدی تپه

این دانشگاه دارای 8 دانشکده، 4 انستیتو و 1 مدرسه عالی است.

دانشگاه یدیتپه عضو برنامه‌های تبادل دانشجو بوده و در آن امکان تبادل دانشجویان با دانشگاه‌های اروپایی به مدت چندترم تحصیلی وجود دارد. به‌نحوی‌که رشته‌های علوم سیاسی و روابط بین‌الملل با دانشگاه‌های فرانسه، رشته مدیریت کسب‌وکار با دانشگاه‌های آلمان، برخی رشته‌های هنری با دانشگاه‌های ایتالیا و دانشجویان اغلب رشته‌ها نیز با دانشگاه‌های انگلیس تبادل می‌شوند.

در اغلب رشته‌های این دانشگاه مواد درسی به انگلیسی تدریس می‌شوند. در دانشگاه یدیتپه حدود 15000 دانشجو در رشته‌های مختلف و در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکتری مشغول به تحصیل می‌باشند.

دانشکده‌های دانشگاه یدی تپه

فهرست برخی دانشکده‌های دانشگاه به شرح ذیل می‌باشد:

  • دانشکده دندانپزشکی
  • دانشکده علوم بهداشتی
  • دانشکده داروسازی
  • دانشکده پزشکی
  • دانشکده مهندسی
  • دانشکده معماری
  • دانشکده ارتباطات
  • دانشکده بازرگانی
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده علوم اقتصادی و مدیریت
  • دانشکده آموزش‌وپرورش
  • دانشکده هنر و علوم
  • دانشکده هنرهای زیبا
  • دپارتمان ریاضیات
  • دانشکده علوم کاربردی

دانشگاه یدی تپه ترکیه-موسسه آتیلا بورس-atilabors.com

موسسه‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه یدی تپه

فهرست موسسه‌های تحصیلات تکمیلی این دانشگاه نیز به شرح ذیل می‌باشد:

  • موسسه مطالعات عالی تحصیلات تکمیلی
  • موسسه مطالعات عالی علوم اجتماعی
  • موسسه تحصیلات تکمیلی علوم و مهندسی

رشته‌های تحصیلی دانشگاه یدی تپه

از مجموعه رشته‌هایی که در این دانشگاه تدریس می‌شوند می‌توان به فلسفه، ریاضیات، فیزیک، رادیو، تلویزیون و سینما، روزنامه‌نگاری، آنتروپولوژی، علوم اجتماعی، روابط و شناخت مردمی، زبان و ادبیات ترکی، زبان و ادبیات انگلیسی، الکتریک، شیمی، رایانه، ماشین‌آلات، سیستم‌ها، معماری، پزشکی و دندانپزشکی اشاره نمود.

مزایای تحصیل در دانشگاه یدی تپه

دانشگاه یدیتپه، یکی از بهترین مؤسسات آموزش عالی ترکیه است که در آن تمام دروس به زبان انگلیسی آموزش داده می‌شوند و همچنین دانشجو امکان این را دارد که از بین 7 زبان دیگر، یکی را به‌عنوان زبان دوم خود انتخاب کند. همین ویژگی سبب شده که این دانشگاه دانشجویان خارجی بسیاری را به خود جذب کند.

این دانشگاه با بیش از 700 دانشگاه تراز اول در اقصی نقاط جهان چون دانشگاه‌های ایالات‌متحده، روسیه، اروپا و شرق دور همکاری می‌کند.

تحصیل در دانشگاه یدی تپه موقعیت‌های شغلی بسیاری را برای فارغ‌التحصیلان آن فراهم می‌سازد؛ چراکه این دانشگاه درزمینهٔ صنعت نیز بسیار فعال است.

دانشگاه یدی تپه دارای امکانات علمی، آموزشی و رفاهی فراوانی است که در این مورد از بسیاری از دانشگاه‌های ترکیه پیشی گرفته است.

دانشگاه یدی تپه از چه امکاناتی برخوردار است؟

ازجمله امکانات بی‌شماری که دانشگاه یدی تپه به دانشجویان خود ارائه می‌دهد می‌توان به یک مرکز تناسب‌اندام، یک استخر المپیک، دو سالن والیبال و بسکتبال، یک سالن اسکواش، یک زمین تنیس روی میز و … اشاره نمود. دانشجویان همچنین می‌توانند از امکاناتی چون کتاب‌فروشی، بانک، فروشگاه، آرایشگاه و … که در طبقه پایین سالن تفریحی دانشگاه واقع شده‌اند، استفاده کنند.

دانشگاه یدی تپه ازلحاظ برنامه‌های فرهنگی، ورزشی، هنری و … نیز بسیار پربار بوده و دارای انجمن‌های دانشجویی متعددی است که این برنامه‌های را طراحی و اجرا می‌کنند.

این دانشگاه دارای یک مرکز خدمات پزشکی متشکل از پزشکان، پرستاران و کادر درمانی نیز می‌باشد که خدمات پزشکی اولیه و اورژانسی چون معاینات فیزیکی، عمل‌های جراحی کوچک، پانسمان و تزریقات و … را به دانشجویان، اساتید و پرسنل ارائه می‌دهند. همچنین در صورت نیاز، دانشجویان یا کارکنان از طریق خدمات آمبولانس موجود در مرکز پزشکی دانشگاه، به بیمارستان‌های طرف قرارداد با آن انتقال داده می‌شوند.

رنکینگ (رتبه) دانشگاه یدی تپه

دانشگاه یدیتپه در سال 2018، در میان بهترین دانشگاه‌های جهان رتبه 2764 را کسب نموده و در میان دانشگاه‌های تراز اول ترکیه نیز رتبه 39 را به خود اختصاص داده است.

نکته: مدرک دانشگاه یدی تپه مورد تأیید و پذیرش وزارت علوم ایران نمی‌باشد.

دانشگاه یدی تپه ترکیه-اعزام دانشجو آتیلا بورس-atilabors.com

نحوه پذیرش در دانشگاه یدی تپه

اگر قصد تحصیل در مقطع کارشناسی این دانشگاه را دارید باید در آزمون YOS نمره قبولی را کسب نمایید. در صورت تمایل به تحصیل در مقاطع ارشد و دکتری نیز باید مدرک آزمون‌های ALES یا GRE یا GMAT را ارائه دهید.

نکته مهم: لازم است یکی از مدارک زبان تافل یا آیلتس را نیز داشته باشید؛ چراکه در دانشگاه یدی تپه دروس به زبان انگلیسی آموزش داده می‌شوند. همچنین بایستی رزومه تحصیلی خود را به انگلیسی یا ترکی ترجمه نموده به دانشگاه ارسال نمایید. در مرحله بعد و در صورت پذیرش نیز باید مراحل اخذ ویزای تحصیلی را استارت بزنید.

موسسه آتیلا بورس 

شهریه سالیانه (YILLIK ÜCRETLERİ)

 
 
دانشگاه خصوصی یدی تپه (شهر استانبول)  
 
LİSANS PROGLAMLARI YILLIK ÜCRETİ ÖZEL BURSU  
 
İngilizce دندانپزشکی (DİŞ) 27500 $

ــــــ

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *