تحصیل در ترکیه

مهاجرت به ترکیه

مهاجرت به ترکیه-درباره آتیلا بورس-atilabors.com

آنچه در این مقاله خواهید خواند

مهاجرت به ترکیه

در چند دهه اخیر شاخص کیفیت زندگی در ترکیه رشد داشته و همین موضوع موجب افزایش مهاجرت به ترکیه شده است. از طرفی فاصله مکانی و فرهنگ نزدیک این کشور به ایران و امکان دریافت اقامت با سرمایه گذاری در مسکن، موجب شده بسیاری از ایرانیان بپذیرند که ترکیه برای مهاجرت گزینه بسیار خوبی است. ما در این مطلب کل آن چیزی که شما باید درباره مهاجرت ترکیه بدانید را گفتیم، در نهایت نیز هر جایی سوالی داشتید، با آتیلا تماس بگیرید.

مزایای مهاجرت به ترکیه چه مواردی است؟

تعداد زیادی از افراد جهت تحصیل و اقامت موقت و بسیاری نیز به منظور زندگی به این کشور مهاجرت می‌کنند؛ این موضوع نشان از مزایایی دارد که دولت این کشور برای مهاجران در نظر می‌گیرد.

به عنوان مثال تحصیل در ترکیه نیز به دلیل همین موارد گزینه مناسبی برای ایرانیان است که به صورت مفصل به آن پرداختیم.

البته مسئله مهاجرت بسیار مهم است و از همین رو می‌بایست پیش از هر اقدامی اطلاعاتی جامع و کامل در این باره کسب کرد؛ بنابراین اگر شما مایل به مهاجرت به کشور ترکیه هستید این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

مزایای مهاجرت به ترکیه-atilabors.com-آتیلا بورس

مطالب جمع آوری شده می‌تواند تمام اطلاعات مهمی که برای مهاجرت نیاز دارید را به شما ارائه دهد. این موارد عبارتند از:

  1. ترکیه مقصد میانی به سایر کشورها
  2. موقعیت‌های شغلی خوب و مورد حمایت دولت
  3. فرصت مناسب برای سرمایه گذاری
  4. سهولت دریافت مجوز اقامت و پاسپورت
  5. یادگیری آسان زبان ترکی
  6. موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطلوب
  7. هزینه‌های معقول زندگی
  8. شبکه حمل و نقل گسترده

1- ترکیه مقصد میانی به خیلی از کشورها است

در دهه‌های اخیر کشور ترکیه موفق به جذب سرمایه و مهاجر از سراسر دنیا شده است. این اتفاق به دنبال تغییر قانون سرمایه گذاری در ملک به منظور دریافت اقامت و حق شهروندی، ساخت و تاسیس دانشگاه‌هایی معتبر و با سطح علمی بالا، رشد فناوری و تکنولوژی در این کشور و… رخ داده است.

به همین دلیل در دهه‌های اخیر بسیاری از ایرانیان اقدام به مهاجرت به این کشور به خصوص مهاجرت به استانبول از طریق سرمایه گذاری در ملک کرده‌اند. برخی نیز ترکیه برای مهاجرت را سکویی می‌دانند که به وسیله آن می‌توان به دیگر کشورهای اروپایی یا آمریکایی مهاجرت کرد. به همین دلیل مهاجرت در ترکیه هم بسیار صورت می‌گیرد.

دلیل این موضوع آسان‌تر بودن دریافت اقامت و پاسپورت ترکیه نسبت به سایر کشورها است که با دریافت آن‌ها گرفتن ویزا کشورهای دیگر آسان‌تر خواهد شد. اما مزایای مهاجرت به این کشور به موارد ذکر شده محدود نمی‌شود و در ادامه به معرفی کامل تمام مزایای کشور ترکیه برای مهاجرت می‌پردازیم.

2- موقعیت‌های شغلی خوب و مورد حمایت دولت

دولت ترکیه همواره حامی کسانی بوده که قصد کارآفرینی و شروع یک استارتاپ سود آور برای این کشور داشته‌اند. از طرفی موقعیت‌های شغلی بسیار خوبی برای کسانی که مهارت و تخصص بالایی دارند، وجود دارد. همین موضوع موجب شده تعداد زیادی از کارگران و نیروهای متخصص در دهه‌های اخیر برای کار به این کشور مهاجرت کنند.

جالب است بدانید در این کشور حتی برای شاغلان در برخی رشته‌های تخصصی دوره‌های آموزشی برگزار می‌شود. یکی دیگر از مزایایی که دولت ترکیه برای شاغلان ماهر و متخصص خارجی در نظر گرفته، امکان کسب مجوز اقامت دائم است.

3- مهاجرت به ترکیه با فرصت سرمایه گذاری

یکی از راه‌های به دست آوردن اقامت ترکیه خرید خانه یا ملک در این کشور است. گرفتن اقامت این کشور راحت‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید و برای آن حداقل به ۲۵۰ هزار دلار نیاز دارید. خانه‌های خوبی در ترکیه وجود دارند که می‌توان با این مقدار پول آن‌ها را تهیه کرد.

می‌دانید که این مبلغ چندان بالا نیست و برای گرفتن اقامت در کشورهای اروپایی باید بودجه‌ای بسیار بیشتر از این مقدار داشته باشید؛ بنابراین فرصت سرمایه گذاری در ملک ترکیه مناسب بوده و یکی از مزایای ترکیه برای مهاجرت به حساب می‌آید.

سرمایه گذاری در کشور ترکیه امنیت نسبتاً خوبی دارد و این موضوع در سال‌های اخیر شدت بیشتری گرفته است. دلیل آن هم توافقات صورت گرفته میان دو کشور ایران و ترکیه است و مطابق با آن ایرانیان مهاجر می‌توانند انتخاب کنند که مالیات کدام کشور را بپردازند.

از نظر افتتاح حساب در بانک‌های ترکیه، مشکلی برای ایرانیان وجود ندارد و حتی انجام این فرایند بسیار راحت است. مزیت دیگر مهاجرت ترکیه مربوط به مهاجرانی می‌شود که فرزندان خود را در مدارس ترکیه ثبت نام می‌کنند. از طرف دولت جوایزی به این افراد تعلق خواهد گرفت.

4- سهولت دریافت مجوز اقامت و پاسپورت

پس از اینکه شما واجد شرایط دریافت اقامت دائم شدید، می‌توانید برای دریافت این مجوز اقدام کنید که در طی سه ماه قابل وصول است. سپس شما قادر به دریافت پاسپورت ترکیه خواهید شد که این گذرنامه در فهرست ۳۰ پاسپورت برتر جهان قرار دارد. با در دست داشتن گذرنامه کشور ترکیه امکان سفر بی دردسر به ۱۴۸ کشور جهان برای شما وجود خواهد داشت.

همچنین بنا بر قوانین این کشور اعضای خانواده افرادی که پاسپورت ترکیه را دارند می‌توانند از خدمات درمانی به صورت رایگان استفاده کنند. به این موضوع نیز توجه داشته باشید که سطح کیفیت خدمات درمانی و پزشکی در این کشور بسیار بالا است.

5- یادگیری آسان زبان ترکی

برای زندگی در هر کشوری بهتر است بر زبان آن کشور و منطقه تسلط داشته باشید. ترکیه نیز از این موضوع مستثنی نیست و اگر قصد مهاجرت به این کشور را دارید، به شما توصیه می‌کنیم که یادگیری زبان ترکی استانبولی را آغاز کنید. البته یادگیری این زبان برای ایرانیان کمی آسان‌تر از سایر زبان‌ها است. یکی از دلایل آن وجود عبارات و کلمات مشترک در دو زبان فارسی و ترکی است.

6- موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطلوب

کشور ترکیه از نظر موقعیت جغرافیایی در منطقه‌ای مهم قرار دارد که راه‌های آن بستر انتقال و ترانزیت کالا و انرژی است. بنابراین فرصت‌های خوبی برای سرمایه گذاری در ترکیه وجود دارد. از سویی دیگر آب و هوای این کشور بسیار مطلوب است؛ به طوری که بسیاری از افراد برای گذراندن تعطیلات به ترکیه مهاجرت می‌کنند. این موضوع بر رشد مهاجرت‌ها و علاقه افراد به ترکیه برای مهاجرت نیز تاثیر داشته است.

7- هزینه‌های معقول زندگی

مزیت دیگری که مهاجرت به ترکیه به دنبال دارد، هزینه‌های معقول و به نسبت پایین زندگی در این کشور است. همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم با داشتن بودجه‌ای مناسب و نه چندان بالا، می‌توانید ملکی مناسب در ترکیه پیدا و خریداری کنید. هزینه‌های انرژی و خوراکی نیز چندان بالا نیست و حتی در برخی زمینه‌ها را می‌توان هزینه زندگی در ترکیه را در مقایسه با هزینه‌های زندگی در ایران به‌صرفه‌تر دانست؛ بنابراین هزینه مهاجرت به ترکیه مناسب است.

8- شبکه حمل و نقل گسترده

حمل و نقل در کشور ترکیه با استفاده از انواع وسایل حمل و نقل صورت می‌گیرد. این وسایل حمل و نقل عبارت‌اند از اتوبوس، مترو، قطار، کشتی و… . دسترسی به این وسایل بسیار راحت بوده و استفاده از آن‌ها نیز هیچ دشواری ندارد. این موضوع یکی دیگر از مزایای مهاجرت به ترکیه به شمار می‌آید.

شرایط مهاجرت به ترکیه چیست؟

در چند سال اخیر کشور ترکیه پیشرفت‌های زیادی کرده که این مسئله موجب شده افراد بسیاری خواستار مهاجرت ترکیه شوند. این کشور به اشخاص امکانات تحصیلی و اجتماعی می‌دهد که این امکانات تا حدودی برابر با کشورهای اروپایی هستند. افرادی که به این کشور مهاجرت می‌کنند می‌توانند با هزینه کمتر، زندگی هم سطح با اروپاییان داشته باشند.

از آنجایی که امروزه مهاجرت به ترکیه زیاد شده است، افراد زیادی خواهان مطالعه درباره شرایط مهاجرت به ترکیه هستند. پس از دانستن شرایط مهاجرت می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا مهاجرت به این کشور تصمیم درستی است یا خیر.

تصمیم و شرایط شما برای مهاجرت به این کشور بستگی به اهدافتان دارد؛

به عنوان مثال شما می‌توانید برای خرید ملک، تحصیل، کار، سرمایه گذاری، ازدواج و… به این کشور مهاجرت کنید. البته برای هر یک از انواع مهاجرت‌ها شرایطی وجود دارد که قوانین مهاجرت به ترکیه آن را معین می‌کند.

از آنجایی که مهاجرت به ترکیه ساده‌تر از مهاجرت به سایر کشورهای اروپا به حساب می‌آید و در سال‌های اخیر از نظر علمی بسیار پیشرفت داشته است می‌تواند انتخاب مناسبی برای مهاجرت باشد. در ادامه قصد داریم برخی از شرایط مهاجرت ترکیه را برای شما بیان کنیم، این موارد عبارتند از:

  1. داشتن تمکن مالی برای مهاجرت به ترکیه
  2. تسلط به زبان ترکی
  3. ترکیه برای مهاجرت و سایر موارد
مهاجرت به ترکیه-درباره آتیلا بورس-atilabors.com

1- داشتن تمکن مالی

برای آنکه بتوانید به ترکیه مهاجرت کنید لازم است مسئله تمکن مالی را مورد توجه قرار دهید. برای مهاجرت به این کشور توانایی پرداخت هزینه‌های زندگی و برطرف کردن نیازها بسیار اهمیت دارد. البته اگر در ترکیه موقعیت شغلی مناسبی پیدا کرده و گواهی تمکن مالی نداشته باشید نیز می‌توانید برای مهاجرت به این کشور اقدام کنید.

2- تسلط به زبان ترکی

از دیگر شرایط مهاجرت به ترکیه می‌توان به تسلط داشتن به زبان ترکی اشاره کرد. تسلط به زبان ترکی در حدی که بتوانید با شهروندان این کشور ارتباط برقرار کنید، یکی از شروط کشور ترکیه برای پذیرش مهاجران است. به همین خاطر بهتر است قبل از اقدام برای مهاجرت به این کشور حتما به فکر تقویت زبان ترکی خود باشید.

3- دیگر شرایط

یکی از مسائلی که در مهاجرت به ترکیه بسیار اهمیت دارد نداشتن سوء پیشینه است. همچنین اگر شما پاسپورت داشته باشید و آن را به همراه مدارک بیمه به مراکز مربوطه تحویل دهید با داشتن شرایط لازم می‌توانید به این کشور مهاجرت کنید. در صورتی که دارای ویزای تحصیلی ترکیه نیز هستید باید در هنگام ارائه مدارک آن را تحویل دهید.

مدارک لازم برای مهاجرت به ترکیه

طبق قانون حمایت خارجی افرادی که اقامت کشور ترکیه را دریافت کرده و به این کشور مهاجرت می‌کنند باید در طول اقامت خود در این کشور از این موارد برخوردار باشند: بیمه درمانی، محل اقامت تمیز و توانایی تامین هزینه‌های زندگی. این افراد باید مدارکی که این موضوعات را اثبات می‌کند را ارائه دهند.

اشخاصی که به این کشور مهاجرت می‌کنند فرزندانشان می‌توانند در مدارس دولتی آموزش دیده و زبان ترکی را نیز به طور کامل بیاموزند.

همچنین این فرزندان تا ۱۸ سالگی از مراقبت‌های بهداشتی برخوردار خواهند شد. مهم‌ترین نکته‌ای که برای مهاجرت باید به آن توجه شود ارائه مدارک مورد نیاز است. موارد زیر مدارکی هستند که شما برای مهاجرت به ترکیه به آن‌ها نیاز خواهید داشت.

  • گواهی تحصیلی
  • پاسپورت معتبر
  • گواهی نشان دهنده میزان درآمد
  • عکس معتبر از خود
  • گواهی سوابق کیفری
  • آدرس محل سکونت شما در ترکیه
  • بیمه سلامت معتبر
  • ارائه هزینه‌های درخواست و اسناد
  • مدارک درمانی
 

بهترین راه های مهاجرت به ترکیه

اگر فکر مهاجرت به ترکیه را در سر دارید، در مرحله اول باید تصمیم بگیرید که می‌خواهید از چه طریق به این کشور مهاجرت کنید. برای مهاجرت ترکیه باید بدانید چند راه اصلی وجود دارد که شما را سریع‌تر به خواسته‌تان می‌رساند؛ مانند مهاجرت از طریق کار، تحصیل، خرید ملک، اخذ شهروندی، سرمایه گذاری و…. در ادامه قصد داریم هر یک از این روش‌ها را بیشتر بشناسیم.

مهاجرت به ترکیه از طریق کار

یکی از راه های مهاجرت به ترکیه، مهاجرت از طریق کار است. برای آنکه بتوانید به ترکیه مهاجرت کنید و کسب و کار خودتان را راه بیندازید در مرحله اول باید ویزای کاری از کشور ترکیه دریافت کرده و زبان ترکیه خود را تقویت کنید. در صورتی که شما به زبان ترکی مسلط باشید در این کشور راحت تر می‌توانید کار کرده و درآمد کسب کنید.

اغلب اشخاصی که به این کشور مهاجرت می‌کنند قصد کار به عنوان مهندس عمران، مهندس کامپیوتر، مهندس معماری، گارسون، خیاط، پرستار، آرایشگر و… را دارند. لازم به ذکر است این کشور کار سیاه نیز وجود دارد که متاسفانه بسیاری از افراد به سمت این کارها می‌روند.

البته باید بگوییم که در صورتی به این کارها اقدام کنید به مرکز دیپورت خارجیان فرستاده شده و سپس به کشور دیپورت خواهید شد. به همین خاطر پیشنهاد می‌شود با استفاده از روش‌های قانونی به کسب درآمد در این کشور اقدام کنیم.

مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل

از آنجایی که کشور ترکیه دارای دانشگاه‌های بسیار خوبی است و برخی از این دانشگاه‌ها در جهان جزو بهترین دانشگاه‌ها هستند، بسیاری از افراد خواهان ورود به این مراکز آموزشی هستند. برای آنکه بتوانید در این کشور به تحصیل بپردازید لازم است در مرحله اول آزمون یوس را گذرانده و قبول شوید. پس از قبولی در این آزمون اجازه تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه را خواهید داشت و می‌توانید از طریق تحصیل به ترکیه مهاجرت کنید

مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه گذاری

یکی دیگر از بهترین روش ‌های مهاجرت به ترکیه سرمایه گذاری در این کشور است. کشور ترکیه در قبال سرمایه گذاری، به شما اقامت خواهد داد. سرمایه گذاری شما هم می‌تواند به صورت ثبت شرکت و هم راه اندازی کسب و کار و سپرده بانکی باشد.

مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه گذاری-آتیلا بورس-atilabors.com

مهاجرت به ترکیه از طریق خرید ملک

اغلب افراد مهاجرت به ترکیه از طریق خرید ملک را یکی از مطمئن‌ترین راه‌ها برای مهاجرت به این کشور می‌دانند. این راه مهاجرت به ترکیه در عین مطمئن بودن بسیار هم راحت است؛ چراکه شما می‌توانید با خرید ملک هم برای خود و هم برای خانواده‌تان اقامت بگیرید. البته لازم به ذکر است شما می‌توانید تنها برای فرزندانی که سن زیر ۱۸ سال دارند اقامت دریافت کنید.

برای بسیاری از افراد سوال پیش می‌آید که هزینه خرید خانه در ترکیه چقدر است؟ در جواب این سوال باید گفت برای آنکه بتوانید در شهرهای بزرگ به خرید خانه و دریافت اقامت اقدام کنید، به ۷۵ هزار دلار و برای خرید خانه و دریافت اقامت در شهرهای کوچک به ۵۰ هزار دلار نیاز خواهید داشت.

مهاجرت به ترکیه از طریق اخذ شهروندی

روش اخذ شهروندی را می‌توان بهترین راه برای مهاجرت به ترکیه دانست. با استفاده از این روش می‌توان با پرداخت حداقل ۴۰۰ هزار دلار و خرید خانه به ترکیه مهاجرت کنید. تنها نکته حائز اهمیت این روش آن است که شما خواهید توانست پس از دو ماه پاسپورت ترکیه تهیه کنید و جزو شهروندان این کشور محسوب شوید.

مهاجرت به ترکیه از طریق ازدواج

از دیگر روش‌هایی که می‌توان برای مهاجرت به ترکیه به کار گرفت ازدواج با یک فرد ترکیه‌ای است. شما می‌توانید برای مهاجرت ترکیه و دریافت اقامت از این کشور با یک شهروند ترکیه‌ای ازدواج کرده و تابعیت ترکیه دریافت کنید. البته لازم به ذکر است تابعیت این کشور سه سال بعد از ازدواج برای شما صادر خواهد شد.

در قوانین ذکر شده ازدواج صوری منجر به دریافت تابعیت نمی‌شود و در صورتی که ازدواج صوری باشد فرد مجرم بوده و برای او مجازات در نظر گرفته می‌شود. همچنین ازدواج شما باید در کشور ترکیه به ثبت برسد. لازم به ذکر است این روش یکی از روش‌های طولانی برای مهاجرت به ترکیه به حساب می‌آید.

مهاجرت به ترکیه از طریق تولد

روش مهاجرت به ترکیه از طریق تولید چندان کارایی ندارد. کشور ترکیه برای آنکه به افراد تابعیت بدهد از قوانین خاصی پیروی می‌کند. به عنوان مثال در صورتی که فرزند در خاک ترکیه به دنیا آمده باشد تابعیت ترکیه را دریافت نخواهد کرد؛ اما اگر یکی از والدین او جزء شهروندان ترکیه‌ای باشند فرزند تابعیت ترکیه را دریافت خواهد کرد.

اشخاصی که خواهان دریافت تابعیت ترکیه برای فرزندان خود هستند، لازم است قبل از فرزندآوری از طریق کار، سرمایه گذاری، خرید ملک و… تابعیت ترکیه را دریافت کنند تا فرزندان آن‌ها نیز بتوانند از تابعیت این کشور برخوردار شوند. همچنین اگر والدین اقامت موقت و دائم داشته باشند فرزندان نیز پس از تولد دارای این اقامت خواهند بود. در صورتی که والدین این فرزندان مشخص نباشد دارای تابعیت ترکیه‌ای خواهند بود.

آتیلا؛ بهترین راهنمای مهاجرت به ترکیه

آتیلا بورس بیش از 700 پروژه موفق برای انواع مهاجرت به کشور ترکیه را داشته است، تجربه ما در کنار دفاتر آتیلا در کشور ترکیه، موجب شده تا متقاضیان سریع و بی دردسر مسیر مهاجرتی خود را طی کنند.

با وجود اینکه دانستن مطالب ذکر شده برای مهاجرت به شما کمک می‌کند، اما کافی نیست. مهاجرت فرایندی پیچیده و دشوار دارد و نیاز است فردی باتجربه و آگاه به این مسائل وجود داشته و برای ما یک راهنمای مهاجرت به ترکیه کامل و معتبر باشد.

برای دریافت مشاوره کافی است با آتیلا بورس تماس بگیرید؛ ما در 24 ساعت شبانه روز پاسخگوی سوالات شما خواهیم بود و برای مهاجرت به ترکیه، مشاوره‌های لازم را به شما ارائه می‌کنیم.

اگر به دنبال این فرد می‌گردید به شما خبری خوش می‌دهیم که نه تنها یک فرد بلکه یک موسسه آماده خدمت رسانی و یاری به شما برای انجام مراحل قبل و حین مهاجرت حضور دارد. موسسه مهاجرتی آتیلا دارای کارشناسانی باتجربه و آشنا به مسائل حقوقی مهاجرت است که می‌توانند به تمام پرسش‌های شما پاسخ داده و تصمیم‌گیری را برایتان آسان‌تر سازد.

اگر قصد مهاجرت به ترکیه دارید، با آتیلا تماس بگیرید

ترکیه در فهرست مقاصد اصلی مهاجران ایرانی قرار دارد. این کشور مزایای بسیاری برای مهاجرت دارد که همین موضوع موجب رشد تعداد مهاجران شده است. موقعیت‌های شغلی خوب، حمایت دولت از کارآفرینان، فرصت سرمایه گذاری، سهولت دریافت مجوز اقامت و پاسپورت، موقعیت جغرافیایی مناسب، آب و هوای مطلوب، هزینه‌های پایین زندگی و شبکه حمل و نقل گسترده از جمله مزایایی هستند که به آن‌ها اشاره کردیم.

برای مهاجرت به ترکیه شرایطی لازم و ضروری است؛ به عنوان مثال فرد متقاضی باید تمکن مالی، پاسپورت و بیمه داشته، به زبان ترکی تا حدودی مسلط باشد و سوء پیشینه نداشته باشد. این موارد باید با مدارکی قابل اثبات باشد و به همراه سایر مدارک مورد نیاز که به آن‌ها اشاره کردیم به سفارتخانه تحویل داده شود.

برای مهاجرت به ترکیه راه‌های مختلفی از جمله کار، تحصیل، سرمایه گذاری، خرید ملک، ازدواج و پناهندگی وجود دارد. به نظر می‌رسد مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و خرید ملک از دیگر روش‌های بهتر و قابل اطمینان‌تر است. همچنین مهاجرت از طریق پناهندگی بدترین نوع مهاجرت به نظر می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *