تحصیل در ترکیه

هزینه مهاجرت به ترکیه

هزینه مهاجرت به ترکیه-آتیلا بورس-atilabors.com

آنچه در این مقاله خواهید خواند

هزینه مهاجرت به ترکیه

در اوضاع و احوال سال‌های اخیر ایران، تعداد متقاضیان مهاجرت به ترکیه افزایش چشم‌گیری داشته است و در این بین آنچه بیشتر تقاضا دارد تحصیل در ترکیه است؛ در این باره سوالات زیادی مطرح می‌شود اما یکی از مهم‌ترین سوالات هزینه مهاجرت به ترکیه است. ما در این مطلب به بررسی همین موضوع پرداختیم. اگر با ما همراه باشید هزینه مهاجرت به ترکیه  و تمام شهرهای آن را با جزئیات دقیق به شما خواهیم گفت و شما دستتان خواهد آمد که هزینه مهاجرت به ترکیه به صرفه است یا خیر.

هزینه مهاجرت به ترکیه-آتیلا بورس-atilabors.com-ویزای تحصیلی

بررسی کامل هزینه مهاجرت به ترکیه از نقطه صفر

یکی از کشورهایی که امروزه به دلیل پیشرفت‌های اقتصادی مهاجران زیادی را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند و می‌تواند مقصد مناسبی برای مهاجران باشد کشور ترکیه است.

بسیاری از ایرانیان علاقه دارند به صورت دائمی و یا برای تحصیل و… به این کشور دیدنی سفر کنند اما برای تحصیل یا کار لازم است اطلاعاتی همچون هزینه مهاجرت به ترکیه را بدانند.

برای آنکه بتوان حداقل هزینه مهاجرت به استانبول را پیش بینی کرد در مرحله اول باید هدف خود را از مهاجرت به این کشور مشخص کنید. به‌عنوان‌مثال هزینه مهاجرت کاری به ترکیه با هزینه مهاجرت تحصیلی به این کشور یکسان نیست.

به طور کلی می‌توان هزینه های مهاجرت به ترکیه را موارد زیر عنوان کرد:

  1. هزینه درخواست ویزا
  2. هزینه دریافت اقامت
  3. هزینه دریافت کارت اجازه اقامت
  4. هزینه بیمه درمانی
  5. هزینه تایید وزارت امور خارجه

هزینه مهاجرت به ترکیه: درخواست ویزا

اگر ترکیه را با کشورهای اروپایی مقایسه کنیم می‌توان گفت مهاجرت به ترکیه هزینه نسبتاً کمتری می‌خواهد. برای آنکه بتوانید به ترکیه مهاجرت کنید در مرحله اول دریافت ویزا ضروری است.

ویزا به صورت برچسب و یا به صورت الکترونیک ارائه می‌شود. بسته به آنکه شما از چه کشوری می‌خواهید به ترکیه مهاجرت کنید هزینه ویزای شما تغییر خواهد کرد و ممکن است این هزینه از ۱۴ یورو تا ۷۱ یورو باشد.

لازم است بدانید هزینه بر چسب ویزا با ویزای الکترونیک یکسان نیست و برای آنکه بتوانید ویزای برچسب تهیه کنید باید ۱۱۷ تا ۱۸۰ یورو بپردازید.

البته این هزینه برای شهروندان برخی از کشورها بیشتر خواهد بود. همچنین برای اطلاع از هزینه اخذ ویزای الکترونیک باید از مراکز مربوطه اطلاع کسب کنید.

هزینه مهاجرت به ترکیه-درخواست ویزای ترکیه-آتیلا بورس

هزینه مهاجرت به ترکیه: دریافت اقامت

برای آنکه بتوانید کارت اقامت خود را دریافت کنید در مرحله اول باید به اداره مهاجرت مراجعه کرده و درخواست اقامت خود را ثبت کنید. هنگامی که این درخواست ثبت شد باید از سوی شما مدارکی ارائه شود.

در صورتی که پس از تحویل مدارک لازم، درخواست شما مورد تأیید واقع شد، کارت اجازه اقامت به شما تعلق می‌گیرد. به طور کلی هزینه لازم برای مهاجرت به ترکیه و دریافت اقامت را می‌توان به عبارت زیر دانست.

  • هزینه اجاره اقامت حدود ۱۰۴۰ لیر
  • هزینه دفتر اسناد رسمی حدود ۴۵۰ لیر
  • هزینه صدور گواهینامه آپوستیل حدود ۸۹۲۳ لیر (در صورت نیاز)
  • هزینه کارت اجاره اقامت حدود ۱۶۰۰۰ لیر
  • هزینه بیمه درمانی حدود (بسته به سن فرد) از ۵۰۰ تا ۱۷۵۰ لیر

هزینه مهاجرت به ترکیه-درخواست اقامت ترکیه-آتیلا بورس

هزینه مهاجرت به ترکیه: دریافت کارت اجازه اقامت

هنگامی که وارد سایت https://e-ikamet.goc.gov.tr می‌شوید و درخواست اجازه اقامت خود را ثبت می‌کنید سایت به صورت خودکار هزینه ی مهاجرت به ترکیه را به صورت تقریبی برای شما به نمایش در می‌آورد.

هنگام تکمیل فرم اجازه اقامت نیز می‌توانید هزینه اقامت ترکیه را به طور تقریبی در صفحه اول فرم مشاهده کنید. بسیاری از افراد برایشان سؤال پیش می‌آید که هزینه دریافت کارت اجازه اقامت برای چیست؟

در جواب این سؤال باید بگوییم این هزینه در ازای رسیدگی به درخواست شما دریافت می‌شود. لازم است بدانید هزینه مهاجرت به ترکیه به پول ایران محاسبه نمی‌شود و حتی هزینه دریافت کارت اجازه اقامت نیز با توجه به قیمت دلار آمریکا محاسبه خواهد شد.

پس از آنکه مجوز اقامت خود را دریافت کردید لازم است هر ماه مجوز خود را تمدید کنید که از ماه دوم به بعد هزینه ثابتی به مجوز اقامت شما اضافه خواهد شد.

هزینه مهاجرت به ترکیه: بیمه درمانی

هزینه مهاجرت به ترکیه: بیمه درمانی-آتیلا بورس-atilabors.com

همان‌طور که گفته شد پس از مهاجرت به ترکیه باید هزینه بیمه درمانی را نیز بپردازید. هزینه بیمه برای کودکان در کشور ترکیه نصف بزرگسالان خواهد بود.

همچنین بیمه برای افرادی که کم‌تر از ۶۵ سال سن دارند، کودکان، نوجوانان و اشخاص زیر ۱۸ سال اجباری است. همچنین افرادی که بالای ۶۵ سال سن دارند می‌توانند به اخذ بیمه نامه اقدام نکنند. هزینه بیمه افراد برای سال اول اقامت و سال‌های بعد را در جدول زیر مشاهده می‌کنید:

سنهزیه در سال اول اقامتهزینه از سال دوم به بعد (به ازای هر سال)
کودکان تا ۵ سال1,600 لیر2,400 لیر

افراد ۶ تا ۱۷ سال

افراد ۱۸ تا ۲۵ سال

۱٫۲۰۰ لیر

۸۱۰ لیر

۱٫۸۰۰ لیر

۱٫۲۱۵ لیر

افراد ۲۶ تا ۳۰ سال۱۰۸۰ لیر۱٫۶۲۰ لیر
افراد ۳۱ تا ۳۵ سال۱۰۸۰ لیر۱٫۶۲۰ لیر
افراد ۳۶ تا ۴۰ سال۱۰۸۰ لیر۱٫۶۲۰ لیر
افراد ۴۱ تا ۴۵ سال۱۵۰۰ لیر۲٫۲۵۰ لیر
افراد ۴۶ تا ۵۰ سال۱٫۶۷۴ لیر۲٫۵۱۱ لیر
افراد ۵۱ تا ۵۵ سال۲٫۳۹۴ لیر۳٫۵۹۱ لیر
افراد ۵۶ تا ۶۰ سال۳٫۶۰۰ لیر۵٫۴۰۰ لیر
افراد ۶۱ تا ۶۴ سال۶٫۰۰۰ لیر۹٫۰۰۰ لیر

هزینه مهاجرت به ترکیه: تأیید وزارت امور خارجه

در قانون مجوزهای اقامت برای سایر کشورها جزو اسناد ارزشمند به حساب می‌آید. این اسناد ارزشمند برای آنکه بتوانند مورد استفاده قرار بگیرند باید هزینه‌های قانونی آن‌ها پرداخت شود.

قیمت مهاجرت به ترکیه با استفاده از تأییدیه وزارت امور خارجه هر ساله توسط وزارت دارایی تعیین خواهد شد. لازم به ذکر است همه کشورها این هزینه را از شهروندان خود قبل از مهاجرت دریافت می‌کنند.

سایر هزینه‌ها

به جز هزینه‌هایی که در بخش‌های قبل به آن‌ها اشاره کردیم ممکن است هنگام مهاجرت به ترکیه به هزینه‌های بیشتری نیز نیاز شود؛ به‌عنوان‌مثال در صورتی که بدون ویزا به ترکیه بروید باید ۴ قطعه عکس بیومتریک به همراه خود داشته باشید.

همچنین پرداخت هزینه بیمه سلامت نیز بسیار اهمیت دارد که برای افراد در سنین مختلف و طی مدت زمانی که در کشور مقصد اقامت دارند متفاوت است.

شما می‌توانید از بیمه نامه‌های خصوصی نیز استفاده کنید که نسبت به بیمه‌های دولتی از پوشش بیشتری برخوردار هستند. البته باید بدانید هر چقدر پوشش آن‌ها بیشتر باشد هزینه بیمه نیز بیشتر خواهد بود. جالب است بدانید هر چیزی که بخواهید در بیمه‌نامه‌های خصوصی می‌تواند مورد پوشش قرار بگیرد.

هزینه مهاجرت کاری به ترکیه

در بخش قبل به شرایط و هزینه مهاجرت به ترکیه پرداختیم اما در ادامه قصد داریم هزینه مهاجرت به ترکیه برای کار را بهتر بشناسیم. اشخاصی که می‌خواهند برای کار به ترکیه مهاجرت کنند لازم است با شرایط و هزینه‌های آن آشنا شوند. در مرحله اول افراد باید نسبت به زبان ترکی آشنایی نسبی داشته باشند.

برای آنکه پس از مهاجرت دچار دردسر نشوید، لازم است اول نسبت به توانایی پرداخت هزینه‌ها و شغل مورد نظر مطمئن شوید و سپس برای مهاجرت اقدام کنید.

در مرحله بعد دریافت ویزای کاری ترکیه ضروری است که در بخش قبل به هزینه دریافت ویزا این کشور اشاره کردیم. لازم است گفته شود برای اشخاصی که می‌خواهند در ترکیه کار کنند اقامت یک‌ساله در نظر گرفته می‌شود.

اگر پس از یک سال این افراد مجدد بخواهند در ترکیه کار کنند اقامت آن‌ها تمدید خواهد شد. همچنین در کنار هزینه ویزا، شما باید هزینه دریافت اقامت، هزینه دفتر اسناد رسمی، هزینه صدور گواهینامه آپوستیل، هزینه کارت اجازه اقامت، هزینه بیمه درمانی و… را نیز  بپردازید. همچنین برای کار در این کشور باید مجوز کار نیز دریافت شود

هزینه اقامت دائم در ترکیه

در قسمت‌های قبل به روش مهاجرت به ترکیه با کمترین هزینه اشاره کردیم اما در این بخش می‌خواهیم هزینه مهاجرت دائم به ترکیه را با یکدیگر بررسی کنیم.

طبق قانون ترکیه برای آنکه اقامت دائم به شخصی تعلق بگیرد حتماً فرد باید حداقل ۸ سال در ترکیه کار کرده و مالیات پرداخت کرده باشد.

در این ۸ سال فرد می‌تواند با داشتن مجوز اقامت موقت در ترکیه زندگی کرده و کار کند. برای دریافت اجازه اقامت موقت لازم است هزینه‌هایی که در قسمت‌های قبل به آن‌ها اشاره شد را پرداخته کرده، مجوز اقامت موقت خود را دریافت کنید و هزینه کامل مهاجرت به ترکیه را بپردازید.

حال که دانستید هزینه مهاجرت به استانبول ترکیه چقدر است باید بگوییم این قیمت‌ها مربوط به هزینه مهاجرت به ترکیه سال ۱۴۰۱ است. شما باید برای اطلاع از هزینه مهاجرت به ترکیه سال ۱۴۰۲ باید به مصوبات و اسنادی که برای هزینه مهاجرت به ترکیه ۱۴۰۲ اعلام خواهد شد مراجعه کنید.

هزینه اقامت دائم در ترکیه-هزینه مهاجرت به ترکیه-آتیلا بورس-atilabors.com

آنچه درباره هزینه مهاجرت به ترکیه گفتیم

برای اینکه به ترکیه مهاجرت کنید حتما باید دو دوتا چهارتا کنید و با حساب و کتاب راهی این کشور شوید، ما سعی کردیم هرآنچه نیاز است درباره هزینه مهاجرت به ترکیه بدانید را گفته باشیم. با این حال شاید شما همچنان سوالی درباره هزینه‌های مهاجرت به استانبول و شهرهای دیگر این کشور داشته باشید، ما در کنار شما هستیم تا به سوالاتتان پاسخ دهیم، پس با آتیلا بورس در ارتباط باشید و به صورت کاملا رایگان، مشاوره بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *