تحصیل در ترکیه

ویزای ترکیه و شرایط دریافت آن

ویزای ترکیه-آتیلا بورس-atilabors.com

آنچه در این مقاله خواهید خواند

ویزای ترکیه و بررسی شرایط دریافت انواع آن

حتما می‌دانید که ایرانی‌ها برای سفر توریستی به ترکیه نیازی به ویزا ندارند اما برای سایر مقاصد، باید ویزای ترکیه را اخذ کنند. ما در اینجا به همین موضوع خواهیم پرداخت و راه‌های اخذ ویزا برای ترکیه را بررسی خواهیم کرد، طبیعتا یکی از سوالات احتمالی شما درباره قیمت آن است، نگران نباشید چون درباره قیمت ویزای ترکیه نیز توضیح خواهیم داد، پس با آتیلا همراه باشید.

از آنجایی که تحصیل در ترکیه برای ایرانی‌ها در سال‌های اخیر بسیار گزینه به صرفه، جذاب و مناسبی بوده است، ما موضوع ویزای تحصیلی را نیز بررسی کردیم کافی است حوصله به خرج داده و تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.

ویزای ترکیه و بررسی شرایط دریافت انواع آن-atilabors.com-آتیلا بورس

ویزای ترکیه و شرایط اخذ آن چگونه است؟

ترکیه به عنوان یکی از همسایگان ایران و کشوری رو به رشد شناخته می‌شود و از مقاصد اصلی مهاجران و گردشگران ایرانی به شمار می‌آید. نزدیکی این کشور به ایران، امکان سفر توریستی بدون ویزا برای ایرانیان و وجود جاذبه‌های گردشگری متنوع در ترکیه سبب شده گردشگران ایرانی بسیاری به این کشور سفر کنند.

در سال‌های اخیر به دلیل قوانینی که برای مهاجران در این کشور وضع شده افراد بیشتری مایل به مهاجرت به این کشور هستند. بنا بر هدف شما از سفر به ترکیه ویزای مخصوصی مورد نیاز است. در این مقاله صفر تا صد دریافت ویزا برای ترکیه را برای شما بیان خواهیم کرد.

بیش از اینکه دست به هر اقدام بزنید باید هدف خود از سفر به این کشور را مشخص و بعد بر اساس آن اقدام به دریافت ویزا برای ترکیه کنید.

دریافت این ویزا مانند هر کشور دیگری از طریق سفارت خانه آن امکان پذیر است؛ بنابراین پس از گرفتن تصمیم به نزدیک‌ترین سفارت خانه یا سرکنسولگری که مراجعه کنید.

ویزای ترکیه-آتیلا بورس-atilabors.com

برخی به اشتباه این سایت را به عنوان مرجع اخذ ویزای ترکیه معرفی می‌کنند که اشتباه است؛ چراکه برای دریافت ویزا برای ترکیه باید به صورت حضوری در سفارتخانه این کشور حاضر شوید.

سپس باید یک نوبت مصاحبه بگیرید که به صورت مجازی نیز قابل دریافت است. بعد در روز مقرر در جلسه حاضر شوید تا مدارک لازم را تحویل دهید. داشتن این مدارک که در ادامه نام برده می‌شوند از شرایط ضروری دریافت ویزا برای ترکیه است.

  • داشتن پاسپورت معتبر که اعتبار کافی دارد.
  • ارائه دو قطعه عکس که حداکثر در ۶ ماه گذشته گرفته شده و دارای تمام شرایط عکس پاسپورتی است.
  • ارائه فرم درخواست ویزا که به درستی تکمیل شده است.
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه.
  • برخورداری از بیمه مسافرتی که شما را در تمام مدت اقامت در ترکیه تحت پوشش داشته باشد
  • ارائه مدارک تحصیلی خود که باید حداقل آن، مدرک دیپلم باشد. (برای دریافت ویزای تحصیلی)
  • پذیرش نامه معتبر از مراکز آموزشی ترکیه و گواهی که ثابت می‌کند شما شهریه این دوره‌های آموزشی را پرداخت کرده‌اید‌. (برای دریافت ویزای تحصیلی)
  • معرفی نامه یا قراردادی که نشان می‌دهد شما توسط کارفرمای معتبری در ترکیه استخدام خواهید شد (برای دریافت ویزای کاری) در این متن باید سمت کاری شما، زمان پایان قرارداد و میزان دستمزد ماهانه ذکر شده باشد.
  • گواهی اثبات تمکن مالی: اگر به دنبال دریافت ویزای تحصیلی هستید نمی‌توانید از همان ابتدا به کاری نیز اشتغال داشته باشید و حتی در صورتی که این اجازه به شما داده شود، تنها قادر به کار به صورت پاره وقت خواهید بود. به همین دلیل شما باید تمکن مالی برای زندگی در ترکیه را داشته باشید و مدرکی که این موضوع را ثابت می‌کند را به سفارتخانه تحویل دهید تا ویزای درخواست شده به شما تعلق گیرد. این مدرک می‌تواند از گردش حساب بانکی شما باشد یا مدرک بورسیه که نشان می‌دهد موسسه‌ای ضامن تامین هزینه‌های شما در ترکیه خواهد بود. همچنین مدرکی که ثابت می‌کند فرد مقیم ترکیه هزینه‌های زندگی شما را پرداخت خواهد کرد نیز می‌تواند نشان دهنده تمکن مالی شما باشد. این مدارک باید نشان دهند تمکن مالی شما به اندازه ۵۰ یورو در روز است.
  • مدرک اثبات محل سکونت: یکی دیگر از شرایط دریافت ویزا برای ترکیه ارائه مدرکی است که نشان می‌دهد شما در طول مدت اقامت خود محلی برای سکونت دارید. اگر می‌خواهید ویزای تحصیلی دریافت کنید باید گواهی اقامت در خوابگاه دانشجویی را ارائه کنید. تحویل اجاره‌ نامه معتبر یا دعوت‌نامه‌ای از آشنایان مقیم ترکیه که ثابت می‌کند شما در طول اقامت پیش آن‌ها زندگی خواهید کرد نیز کافی است.
  • ارائه بلیط بازگشت: کسانی که می‌خواهند با هواپیما به ترکیه سفر کند و بلیط بازگشت نیز دریافت کرده‌اند می‌بایست سفارتخانه را از داشتن آن مطلع کنند‌.
  • امضای رضایت نامه توسط والدین یا سرپرست قانونی افراد زیر ۱۸ سال.
ویزای ترکیه و شرایط اخذ آن-آتیلا بورس-atilabors.com

قیمت ویزای ترکیه چقدر است؟

اگر بخواهیم به قیمت ویزای ترکیه بپردازیم، می‌توانیم نخست قیمت ویزای کاری این کشور را بیان کنیم. ویزای کاری ترکیه به ۶ دسته تقسیم می‌شود:

  1. ویزای کار موقت یک‌ساله
  2. ویزای کار مستقل
  3. ویزای کار دائم
  4. ویزا کارت فیروزه‌ای
  5. ویزای کار موقت ویژه
  6. ویزای کار ویژه

برای دریافت مجوز ورود به ترکیه در مرحله اول لازم است تصمیم بگیرید که می‌خواهید کدام یک از این ویزاها را دریافت کنید.

لازم است بدانید قیمت ویزای ترکیه برای هر یک از موارد بالا متفاوت است. همچنین در حوزه دریافت ویزای تحصیلی ترکیه نیز قوانینی وجود دارد. برای آنکه بتوان در این کشور به تحصیل پرداخت باید در مرحله اول ویزای تحصیلی دریافت کرد. ویزاهای تحصیلی دارای انواعی هستند که افراد در هنگام دریافت آن‌ها باید مقطع مورد نظر خود را برای تحصیل اعلام کرده و ویزای مخصوص آن مقطع را دریافت کنند.

برای دریافت ویزای تحصیلی ترکیه نخست باید هزینه بیمه مسافرتی، هزینه وقت از سفارت و در نهایت هزینه دریافت ویزا را پرداخت کنید.

قیمت ویزای ترکیه چقدر است؟-atilabors.com-آتیلا بورس

درباره قیمت سایر ویزاهای ترکیه می‌توان گفت قیمت این ویزاها بستگی به مدت زمان اقامت شما و برخی عوامل دیگر دارد. همچنین لازم است گفته شود قیمت ویزاها در موقعیت‌ها و زمان‌های مختلف، متفاوت است.

انواع ویزای ترکیه کدام است؟

در بخش قبل به قیمت ویزای ترکیه پرداختیم، اما در ادامه قصد داریم انواع ویزاهایی را که این کشور به اتباع ارائه می‌دهد را بهتر بشناسیم؛ شما هم اگر قصد مهاجرت به ترکیه را دارید باید این موارد را بشناسید.

انواع ویزاهای ترکیه را می‌توان ۶ نوع دانست. قبل از آنکه برای دریافت ویزای ترکیه اقدام کنید در مرحله اول باید هدف خود را از سفر به ترکیه مشخص نمایید.

اغلب افراد به دلایلی چون تحصیل، کار، گردش، سرمایه گذاری، خرید ملک، دیدار با خانواده، درمان و… به ترکیه سفر می‌کنند که برای هر یک از این اهداف نیاز به دریافت ویزا است. انواع ویزای ترکیه را می‌توان به عبارت زیر دانست.

انواع ویزای ترکیه-آتیلا بورس-atilabors.com-ویزای تحصیلی

ویزای توریستی ترکیه

صنعت گردشگری ترکیه را می‌توان بسیار قوی دانست، به همین دلیل هر ساله گردشگران زیادی وارد این کشور می‌شوند. از آنجایی که ایران جزو همسایگان کشور ترکیه به حساب می‌آید، ویزای ترکیه برای ایرانیان صادر نمی‌شود و ایرانیان برای گردش در این کشور نیازی به ویزا ندارند.

ویزای درمان و سلامت ترکیه

شاید ندانید کشور ترکیه دارای بیمارستان‌های بسیار پیشرفته‌ای است که اغلب از تکنولوژی‌های روز و جدید دنیا استفاده می‌کنند و دارای اعتبار بین‌المللی هستند. برای آنکه بتوانید سفری به ترکیه برای درمان داشته باشید لازم است ویزای درمان و سلامت این کشور را دریافت کنید.

ویزای کار ترکیه

برای کار در ترکیه دریافت ویزای کاری ضروری است و بدون دریافت ویزا، کار در ترکیه امکان پذیر نیست. پیشنهاد می‌شود قبل از دریافت ویزای ترکیه، حتماً از نظر موقعیت شغلی خود در ترکیه اطمینان حاصل کنید و با کارفرما به توافق برسید تا پس از دریافت ویزا و سفر به این کشور دچار مشکل نشوید.

ویزای تحصیلی ترکیه

از آنجایی که دانشگاه‌های معتبر زیادی در ترکیه وجود دارد افراد بسیاری خواهان تحصیل در ترکیه هستند. ویزای تحصیلی در ترکیه دارای انواع مختلفی است، مانند ویزای کارآموزی اراسموس و…. قبل از سفر به ترکیه شما برای تحصیل در هر مقطع لازم است ویزای مخصوص آن مقطع را دریافت کنید.

ویزای پیوستن به خانواده در ترکیه

ویزای پیوستن به خانواده نیز یکی دیگر از ویزاهایی است که ترکیه به افراد ارائه می‌دهد. در صورتی که بیش از یک سال در این کشور اقامت کرده باشید می‌توانید ویزای پیوستن به خانواده را دریافت کنید. افرادی چون همسر خارجی شهروند ترکیه، فرزندان او و… می‌توانند این ویزا را دریافت کنند.

ویزای همراه تحصیلی ترکیه

از آنجایی که دانشجویان با سفر به ترکیه و تحصیل در این کشور از خانواده‌هایشان دور می‌شوند کشور ترکیه برای حل این مشکل دانشجویان، به خانواده‌های آن‌ها ویزای همراه تحصیلی ارائه می‌دهد. این‌گونه خانواده دانشجویان می‌توانند برای مدتی در ترکیه اقامت داشته باشند.

جمع بندی درباره ویزای ترکیه

دریافت ویزای ترکیه از بسیاری از کشورهای دیگر به خصوص کشورهای اروپایی و آمریکایی آسان‌تر است؛ با این حال شرایطی دارد که تنها در صورت داشتن آن ویزا برای شما صادر می‌شود. در این مقاله تمام این شرایط بیان و توضیح داده شد. هزینه دریافت ویزا نیز از دیگر موضوعات مهم است که در قسمتی از مقاله به آن نیز پرداختیم و عواملی که بر این هزینه تاثیر گذارند را بیان کردیم.

می‌دانید که ویزاها انواع مختلفی دارند و در آخرین قسمت با انواع ویزاهای ترکیه نیز آشنا شدید. جهت دریافت ویزا برای ترکیه ‌می‌توانید درخواست خود را به آتیلا بورس ارسال کنید تا ما تمامی مراحل اخذ ویزا را برای شما طی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *